lk

Vänstersväng

Publicerad 2008-08-09 06:10:31 i Veckans Citat,

Upp tidigt för att vara lördag. Jobbtempot sitter i. Inte helt lätt att sova länge nu för tiden. Kanske kan lura till mig en halvtimme under dagen.

OS-invigning igår. Stort. Det coolaste var nog när den siste fackelbäraren "sprang" runt läktaren med en fet projektion i hasorna. Orkar inte beskriva, men ni som såg det fattar. Kanske.

En livs levande idiot höll på att köra över hela familjen Norberg igår kväll. Vi var halvvägs över ett övergångsställe (grön gubbe...) när en lite ful o gul folka kom in från vänster, d.v.s. i motsatt riktning och missade smalbenen med 43 cm. Var (som alltid) riktigt nära att sparka till aset, men jag lyckades tyvärr kontrolera den reaktionen. Folkan parkerade tre meter från korsningen på en illegal plats. Liene och jag blev helt paff. Och vad gömde sig inne i bilen? Jo, två rövhål iform av 20 nånting år gamla brudar. Vi stannade, glodde surt och när chaffisen kom ut ur bilen drog jag upp min Magnum 44 och blåste skallen av henne. Eller...det skulle kännts helt rätt. Gick fram till henne och ställde en rak fråga om det är vänstertrafik i den här stan. Hon fattade inte. Rysska. Liene gav henne en harrang, sen vände vi dem ryggen o gick. Jävlar vad arga vi var efteråt. Adrenalin. Jag hade Sven i bärselen på magen. Hur coolt hade det varit om hon klippt mina ben och kanske Sven till på köpet? Är det någon som har en 44:a till salu?

Kommentarer

Postat av: Melker

Publicerad 2008-08-10 10:55:02

Shit man!



1: Vilka fullblodsidioter!!! Man blir ju både arg och mordisk när sånt händer, och tänker man efter på potentiella konsekvenser så gror vredet och även lite rädsla inom en...



2: WTF gör du uppe så tidigt en lördag??? Ha ha ha! Gubb-varning!!



(P.s. Har börjat morgonbjörna under semestern. Inte bra!!! D.s)

Postat av: Henke

Publicerad 2008-08-10 21:41:02

Melker

2. Morgonbjörnar, dricker te och väntar på att S skall somna om. Ibland diskar jag eller stryker. Gay?

Postat av: J-P

Publicerad 2008-08-14 19:58:02

Vänstersväng-mongos borde skjutas på öppen gata! Själv har jag, med cykel, rullat över en V70-huv som i 140 svängde vänster när jag hade grönt på cykelöverfarten.



Röv och rygg ömmade i flera veckor och cykeln var toast, hade dock varit "lite" värre om Homeboy Sven hade blivit galionsfigur på en kladdig bubbla!



Död åt muppar i trafiken!





(Pucka = gutt!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela