lk

Schengen

Publicerad 2008-02-09 08:43:05 i Allmänt,

Har varit i Polen sen i onsdags. Kom hem igår natt och har nu vaknat bredvid min kära och en liten tendens till svideri i halsen. Samma inställning som Melker gäller. Dock ingen Hawaii-kassler.

Tror jag touchat ämnet innan, hur som haver så måste jag komma tillbaks till det: Schengen avtalet och dess fantastiska effekter. Reste via Berlin till nordvästra Polen i veckan som varit och upplevde för första gången hur det kändes att passera den statsgränsen utan nån som hels kontroll. Vackert. En svensk som jag kan aldrig förstå hur en polack kan uppleva denna förändring, speciellt inte de som växt upp med järnridån. Tänker på alla männsikor som levt i stort sett helt isolerade från varandra under lång tid. Något som vi trygga Svenskar sällan ägnat en tanke till. Isåfall en väldigt snabb och glömmabort-tanke. Öppnande av gränser mellan stater är vacker och borgar för en stabil tillvaro för folk o fä. Va inte rädd för att lära känna varandra. Att möta nya människor från andra länder och kulturer ger mig livskvalitet....för mig ialla fall.

Så schweinigt skönt att komma hem till La Familia igår kväll. Självklart tajmades diverse kramper in med min tripp till Polen. Så det var med stor glädje från alla inblandade som Far kom hem. En familj mår bäst när de är tillsammans. Gruppen...

Idag: ett sjudundrande semlabak. Totalmissade Fettisch-Tisdagen.

Kommentarer

Postat av: J-P

Publicerad 2008-02-09 15:48:23

Kloka ord. Kan uppskatta dem trots mitt kvardröjande gin-rus. Idag: tacos och alkoholfritt.

Postat av: SB

Publicerad 2008-02-09 19:01:03

Mys på! Låter trevligt med ett GT-rus. Här pusslas det, bakas semlor och grillas kycklingvingar om vartannat. Sen en gammal klassiker: Ace Ventura. Like a glove!

Postat av: Melker

Publicerad 2008-02-14 14:19:47

Tänkvärt som fan.... Man tar lätt sin frihet för given... Fast en viss inskränkning blir det ju oundvikligt om man ska leva med en kvinna :o)
Ace Ventura.... nostalgi!!!

Jag saknar att se samma film flera gånger!! Som på den gamla goda Rinket-tiden. "Blood in, blood out" och "Wayne´s world" varje dag....

Postat av: melker

Publicerad 2008-02-14 14:21:20

Förresten har min mage gjort revolt idag. Normalt sett: En sittning nån gång mellan kl 16:30 och 17:00.
Idag: Två sittningar innan lunch, och fler på gång! Misstänker de där förbannade sockerfria halstabletterna!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela