lk

Henriks, öl och en elefant

Publicerad 2008-07-16 19:36:24 i Veckans Citat,

Nästan en vecka sen sist. Det drar ut på tiden om man går o funderar för länge...

Mor och far lämnade Riga i söndags eftermiddag. Det kändes riktigt tomt efter dem. Söndagskvällen var inte den bästa man genomlevt.
Nu har jag hunnit jobba tre dar vilket känns motiverande. Batterierna har laddats rätt bra under semestern. Får se hur länge jag kan rida på den vågen...

Igår hade jag namnsdag här i Lettland. Mitt tredje jag (mitt andra börjar på E...), Henriks hade namnsdag. Firade det med en liten öl och vitlöksbröd gjort på mörkt bröd (en specialitet här) nere på Balzam Bar i Gamla stan. Jag o Sven, mamma var på kurs, så vi passade på att smita till krogen... ;)

Idag fick jag en elefant av mina kollegor....



...som stolt bär omkring på en S-E =)

Det skall tydligen vara fem elefanter i hemmet, då kommer lyckan (tror jag det var) infinna sig. Säkert nått indiskt, får skaffa fyra till och vänta på lyckan.

Sven mår fint. Han verkar lite less på barnstolen just nu. Mamma vilar. Pappa bloggar o dricker kaffe.

So long!

Kommentarer

Postat av: J-P

Publicerad 2008-07-16 21:53:53

Om du vänder ut-och-in på byxfickorna och sedan hänger ut snasen genom gylfen fattas bara 3 elefanter?



(polarisationsfilter = bra skit)

Postat av: Henke

Publicerad 2008-07-17 05:27:47

Bra tips. Måste jag inte gå med snasen ute hela tiden för att det skall räknas som elefant? Kan bli jobbigt i vintertider.

Polarisationsfilter....där satt den! Tänker Polaroid brillor som brukade åka på innan man tog häger ut på Västra Sjön, planandes ut från Hossmoåns mynning... ;)

Postat av: Melker

Publicerad 2008-07-17 18:11:25

Dessutom måste du vara hemma hela tiden... Jobbisch!!

Tungt att sakna familjen! Har svårt att föreställa mig det.... Sven och pappa på krogen låter som en höjdare!! =) Coolt att han blev veckans kille på länken du skickade!!

Nu ska jag äta svid-mat! (Mat som är stakr och god när den åker in, och varm och brännande när den åker ut)

Sprattelkorv!

Imorgon kl 16:30 börjar semestern!

MOahahahhahahahah!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela