lk

Stadsbävern

Publicerad 2008-07-07 21:47:20 i Allmänt,

Hej allihop. Här kommer historien om Stadsbävern, eller lite mer internationellt; City Beaver.

Det händes sig så att någon gång under vintern 2007-2008 började träd vid kanalen som omringar gamla stan i Riga att visa täcken på avverkning. Efter en kortare analys av läget kom man fram till att Riga fått nya invånare. Just det! ett par bävrar hade flyttat in. Genom en av mina källor (kvinnan med världens fetaste o coolaste labarador, som bor i lägenhet 8, o han heter Lacis på lettiska som betyder björn på svenska, o så skäller så Sven blir förbannad.....puh) fastställde att det rör som om två stycken. Jag har sett.....en...eller kanske båda, men isåfall inte vid samma tidpunkt. Vid de två första tillfällena har det mest rört sig om simuppvisningar, m.a.o. graciöst glidande genom kanalen nere vid fakulteten för biologi. Haha, vilka glidare.
O så ikväll small det till. Jag var ute på kraftvandring med S. När vi bullrade fram genom en av parkerna fick jag span på en feting nere vid vattenbrynet. Tyvärr låg Kanonen och vilade hemma, så det fick bli ett par med 800:an. Håll tillgodo. Klicka på bilderna för mer detaljer.

  Den bruna bajsen under det ljusgröna trädet. Bajsen är bävern!

  Lite närmre. Han bytte plats och började käka blad.

  Här är han.....hon?!

 O så ett bevis på att det är i kanalen bävern håller hus.

 

Och här simmar han lungt omkring bland näckrosbladen...

Jag för fasen, en bäver i kanalen. Undrar vad han gör på nätterna? Jagar slattar från alla britter som glider förbi operan? Spanar in nattsuddare vid frihetsmonumentet? Sover under en bro eller kanske äter junk nere vid biografen? Vem vet....

Fortsättning följer....

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2008-07-08 08:03:11

Helt galet, det finns verkligen en bäver mitt i staun å de!



Jag tror att bävrar är livsfarliga. Det har aftonbladet.se lärt mig.

Postat av: Melker

Publicerad 2008-07-13 19:50:55

HA ha ha ha ha!! Fan vad grymt!! En bäver liksom!! På jobbet har vi mink. Och måsar. Och kråkor. Bäver är fett mycket koolare! Fånga den och ha den som husdjur vettja!! Den kan säkert hjälpa till på jobbet oxå. Åt förresten paprika till frulle idag. Blev, precis som S-I rapig av den i flera timmar... Skumt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela