lk

Väntar

Publicerad 2008-05-09 04:50:34 i Allmänt,

Just nu är det mycket väntan på temat i familjen. Väntan på att barnet skall få för sig att det är dags för att testa på jordlivet utan att få intravenös mat av morsan hela dagarna. Han verkar inte fatta att mamma börjar bli less på att bära omkring på honom hela dagarna. I och för sig ingick jag en pakt med honom i förra veckan. Överrenskommelsen landade i att jag skulle få chans att jobba igenom ett par tunga skithögar på jobbet, för att ha en fin bas för avslappning när jordlivet börjar. Skiten är på väg ner i avloppet, även om det förväntas en den efterpluggar inom en snar framtid. Idag kom jag och sonen överrens om att jag får en dag till på mig att knyta ihop säcken. På lördag morgon är det deadline. Då skall vi sitta i våran nya familjebil och vara på väg till BB. Om nu den deadlinen kan hållas...


Faan vad dåligt Tre Tioöringar genomförde sista gruppmatchen igår. BengtfjunmustachÅke. Skärpning! Snäpp upp mannarna och jobba lite hårdare ute på isen. Jag anar taskig laganda och svag inställning.

Nu har jag jobbat på att få in det hör inlägget tre fucking gånger. Bloggsidan vägrar. Dags att varva ner med en tripp till närbutiken. Hushållspapper, vatten och ölflaska med retrokapsyl al´a Loranga mid80ies.

Kommentarer

Postat av: J-P

Publicerad 2008-05-10 22:30:07

De tre kronorna har minst sagt förlorat sin glans. Iaf verkar det så i eliten av våra hockeyhjältars ögon. Borde det inte vara en tokstor ära att få
deltaga?

Näe, det är nog fränare att glida runt i sin svindyra SUV, spela golf och peta på sina travhästar!

NÖRD!

Go familjelivet!

Peace!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela