lk

Frihet

Publicerad 2008-11-18 01:33:59 i Veckans Citat,

Jag tror jag har varit inne på ämnet förrut. Frihet. Kanske var det när jag beskrev känslan av att åka över gränsen genom Tyskland - Polen och inte behöva visa pass...
Just nu tänker jag på folket som bor och härstammar från det land jag bor i. Lettland. Idag firar de 90-års dagen för deras första självständighet. Den andra kom 1991. INGEN av oss svenskar som inte fått lära oss ett dugg om Sovjetunionens okupation av diverse stater, kommer aldrig förstå vad det innebar/innebär för människor som bodde/bor här.
Frihet är något som alla människor skall ha.

Hmm..kvällen har varit bra. Dags att knoppa. Klockan är 2.30. Snart vaknar nog Sven.


Lettiska färger.

Kommentarer

Postat av: J-P

Publicerad 2008-11-18 12:12:22

Frihet känns nog extra fränt när man vet hur det är att vara utan. GO Latvia!

Postat av: Melker

Publicerad 2008-11-18 20:44:58

Ja, man fattar nog inte hur det är... Ta bara en sak som allemansrätten.... Kan inte föreställa mig hur det skulle vara utan!



Men du... VAd gör du uppe 02:30 en vardag?

(Just fan, du var ju ledig idag med!! LLångehelg! Hade glömt!)

Postat av: Melker

Publicerad 2008-11-18 20:46:04

Ja, man fattar nog inte hur det är... Ta bara en sak som allemansrätten.... Kan inte föreställa mig hur det skulle vara utan!



Men du... VAd gör du uppe 02:30 en vardag?

(Just fan, du var ju ledig idag med!! LLångehelg! Hade glömt!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela