lk

Fredsmusik

Publicerad 2009-01-10 08:12:34 i Veckans Citat,

Tidig morgon. Flaskan med rött gapar tom på diskbänken, men jag känner mig oförskämt pigg ändå. Gick upp vid sjusnåret och nu har jag fått sällskap av Sven som sitter o kälar frukost. Njae...ligger och dicker välling, låter kanske bättre.
Fredagskvällen överraskning var när jag zappade bort Terminator för att fastna framför en koncert från Nobels fredspris, tillägnad pristagaren Marti Athisari (orkar inte kolla stavningen) Vackra Scarlett Johanson och Michael Cane stod som värdar. Mycket bra musik, bl.a. med Robyn och en ny ung norsk tjej vid namn Marit Larsen. Mysigt. Mysigt med fred. Fast den mysiga känslan rasar ganska snart när jag klickade in på DN.se. Mer döda, mer krig. Israel o Palestina. En återvändsgränd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela