lk

Semester

Publicerad 2009-07-02 22:25:16 i Veckans Citat,

Semestertider i Europa. I Sverige Almedalas det och regeringen laddar för kommande halvårs ledarskap inom Unionen. Politik. Ganska intressant. Själv sitter jag i kallingarna på stammishotellet i Polen. I vanlig ordning. Lite mulig i sinnet efter att ha läst ett par artiklar om baltikumkrisen. Det är inte kul. Livet går vidare. Som en kollega sa angånde att svenska banker har ca 500 mdr SEK i krediter i Baltikum: "Svenskarna försöker väl betala tillbaka för det man inte gjorde, eller rättare sagt gjorde under andra världskriget". Det ligger kanske något i det. Jag har närmare till Riga, än vad jag har till Stockholm. Fågelvägen iofs. Och inte var det någon som berättade för mig om hur folk förtrycktes i den delen av världen när jag gick i skolan. Inte mycket ialla fall. Blunda och inte bry sig. I veckan berättade en fd kollega om hur de på 90 talet var helt lyriska av att kunna köpa 2nd hand kläder från bl.a. Sverige som hade t.ex. lite rosa färg. Det var lyx då. Idag gäller iofs annat. Gucci t.ex. :P
Pust.
TGIF imorgon!

Dagens bild: polsk sommarkvällsfura. Har många tankar om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela