lk

Trekking, en sjö och en låda

Publicerad 2009-07-23 15:55:39 i Veckans Citat,

Igår hade jag och Sven en heldag tillsammans. Grabbigt värre skulle man kunna tro, men vi var ganska lugna hela tiden. 70% av dagen gick till att trekka omkring i Gaujas nationalpark. Ritkigt mysigt. Sven var glad att få komma ut från betongen. Det inbillar jag mig ialla fall. Som gammal scout vill man ju föra traditionerna med "ett nära till naturen" liv.
På kvällen blev det en tur till sandlådan.

Sitter hos svärföräldrarna och har det gött. Har precis kommit hem från en tur med barnen ner till sjön. Sven har grävt en del och vi badade ett par gånger. Han vill så gärna hoppa iväg från farsans famn och svälja hela sjön. Inte ännu min son...kallsupar kommer du få nog av.
Innan badet lekte jag och svärfar häst och plogförar. Jag var häst. Drog plogen säkert 150 m genom potatislandet. Starkt jobbat Brunte. Efter det köpte vi brädor till en ny leksakslåda. Det är dags att få lite ordning på torpet!

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela