lk

En missionär från Dallastrakten

Publicerad 2010-08-17 06:21:09 i Veckans Citat,

Jag reser ju ganska mycket i mitt jobb och har så gjort det senaste ett och ett halvt året. Det funkar bra för mig och min familj. Saknar såklart dem mycket och ibland grämer jag mig lite för att inte kunna vara där varje dag. Snart får det bli ändring på det!
Well, tillbaka till resandet. Igår hamnade jag bredvid en missionär från en liten stad utanför Dallas, Texas, som jag pratade med under flygtrippen mellan Riga och Warsawa. Han var riktigt jordnära och skön snubbe. Vi snackade om både det ena och det andra. Inte så mycket missionerande, men han fick mig att bli lite intresserad av att läsa bibeln. Någon gång borde man kanske studera den.

Nu har jag precis kommit hem från en tidig löparrunda. Skall duscha och gå ner och äta en ordentlig frukost. Mycket står på agendan idag. Och hela veckan! Skall bli en kul vecka här i Polen. På onsdag drar jag och en polsk kollega västerut och på torsdag kväll blir det lite vandring i Warsawa, om jag hinner med.

Gösen från förra veckan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela