lk

Israel mm

Publicerad 2010-08-05 21:15:46 i Veckans Citat,

Äntligen en uppkoppling. Sitter på mitt "stammisfik" på Chopin Intl Airport i Warsawa och är lite upprörd. Som jag nämnde i förra inlägget (via sms...gillar inte riktigt hur det presenteras...) hamnade jag bakom tre israeliska militärer i kön till säkerhetskontrollen här på flygplatsen. Det var inte ensamma. En stor grupp med både blåa grabbar och gröna tjejer kom upp bakom. Fick med ens lust att fråga dem framför: "What's the best with working for the Israelean military"...men det hände aldrig. Blev lite arg inombords. För att de ockuperar och krigar. Fan. Lägg av! Det enda jag lyckades säga var när en av dem framför "pep" i metalldetektorn tre ggr och de fick ta av sig skorna: "That's the boring with being a military: you have to take of your boots all the time.." De glodde =) Och log. Särskilt den äldre med virkad sån där huvudbonad. Vad heter den nu igen?

Jaja. Nog om det.

Läste ut Legionärerna av Per-Olov Enqvist ikväll. En av det bättre böckerna jag läst. Kanske inte så konstigt med tanke på vad den handlar om.

Nu skiter vi i det här. Skall köpa lite av svärmors favvochoklad och ladda upp inför hemkomsten. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela