lk

Nordkalotten

Publicerad 2011-03-15 20:51:38 i Veckans Citat,

Är det någon som har sett Nrodkalotten 365 på SVT. En NRK produktion. Om en man och hans hund som spenderar ett år ute i vildmarken upp i Nordkalotten. Har inte sett alla avsnitt, men det lilla jag hunnit ta del av var värt varenda minut av skippat diskande och städande. Nu längtar jag ut i Vildmarken och så skall det faen i mig bli någon gång. En längre tur. Ensam, kanske tillsammans med en hund. Fiska. Elda. Paddla kanot. Vandra. Och ha det förbannat lungt o skönt.

Imorgon kommer farfar på besök nere i Skåne. Frun åker till Lettland för att träffa vänner och fixa en del praktiska saker.

Sliten. Efter två arbetsdagar. Alldeles för lite sömn på sistone. Dags att knoppa snart.

Skönt att våren är på väg. Tokskönt.


Havet. Nedanför Rydebäck.

Kommentarer

Postat av: J-P

Publicerad 2011-03-18 11:36:47

Det vore rätt fränt att go enstöring någon gång och göra som snubben i "Into the wild" (snyggare film får man leta efter) elda upp sina pengar och bosätta sig i en övergiven buss långt ute i alaskas vildmark.

Postat av: Henke

Publicerad 2011-03-19 17:09:45

Har inte sett filmen, men dock läst boken an Jon Krakauer. Ganska sorglig med samtidigt intressant historia. Jag satsar nog mer på att bo i tält och ha med mig en slant dollares för eventuella snusinköp :) Hur har familjen det? Kommer gärna förbi och lämnar en liten present till Elsa nästa gång vi besöker Los Hossmos!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela